Консультпункт для учнів

 








Здоров’я та його складові



« Здоров’я — це стан повного фізичного, психічного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад».

До сфери фізичного здоров’я включають такі чинники, як індивідуальні особливості анатомічної будови тіла, перебігу фізіологічних функцій організму в різних умовах спокою, руху, довкілля, генетичної спадщини, рівня фізичного розвитку органів і систем організму.

До сфери психічного здоров’я відносять індивідуальні особливості психічних процесів і властивостей людини, наприклад збудженість, емоційність, чутливість. Психічне життя індивіда складається з потреб, інтересів, мотивів, стимулів, установок, цілей, уяв, почуттів тощо. Психічне здоров’я пов’язано з особливостями мислення, характеру, здібностей. Всі ці складові і чинники обумовлюють особливості індивідуальних реакцій на однакові життєві ситуації, вірогідність стресів, афектів.

Духовне здоров’я залежить від духовного світу особистості, зокрема складових духовної культури людства — освіти, науки, мистецтва, релігії, моралі, етики. Свідомість людини, її ментальність, життєва самоідентифікація, ставлення до сенсу життя, оцінка реалізації власних здібностей і можливостей у контексті власних ідеалів і світогляду — все це обумовлює стан духовного здоров’я індивіда.

Соціальне здоров’я пов’язано з економічними чинниками, стосунками індивіда із структурними одиницями соціуму — сім’єю, організаціями, з якими створюються соціальні зв’язки, праця, відпочинок, побут, соціальний захист, охорона здоров’я, безпека існування тощо. Впливають міжетнічні стосунки, вагомість різниці у прибутках різних соціальних прошарків суспільства, рівень матеріального виробництва, техніки і технологій, їх суперечливий вплив на здоров’я взагалі. Ці чинники і складові створюють відчуття соціальної захищеності (або незахищеності), що суттєво позначається на здоров’ї людини.

Рівновага людини з навколишнім світом – це насамперед її ком­фортне самопочуття в ньому. Такий стан передбачає сприятливе по­єднання як природних (температура повітря, атмосферний тиск та інші фізичні параметри), так і соціальних (культура, побут, суспільно-ви­робничі відносини) умов життя.

Внутрішня рівновага організму людини – це збалансована робота всіх його функціональних систем: серцево-судинної, дихальної, нерво­вої, гуморальної та ін. Внутрішня гармонія передбачає стан психічної зрівноваженості та духовної цілісності особистості.

Духовний аспект здоров‘я визначає сенс життя людини, її гармонійність як індивідуума у спілкуванні з іншими людьми. Невід’ємною час­тиною духовного здоров’я людини є її здатність до співпереживання та співчуття, добросовісність, доброзичливість, порядність, терпимість.

Психологічний аспект здоров’я – це збалансованість психічних процесів та їхніх проявів, тобто здатність особи керувати собою за умов високих життєвих навантажень на основі взаєморозуміння й емоційно­го комфорту в суспільстві, а також особистого внутрішнього комфорту.

Фізичний аспект здоров’я передбачає оптимальне, тобто без іс­тотних відхилень функціонування всіх систем організму людини (сер­цево-судинної, дихальної, м’язової та ін.). При цьому поняття «фізич­не здоров’я» пов’язують із умінням володіти своїм тілом, фізичною витривалістю, високим рівнем працездатності. Розуміння здоров’я як багатоаспектної системи дозволяє правильно усвідомлювати його значення в житті людини й суспільства.


















































Безпека в інтернеті "Поради дітям"


https://drive.google.com/file/d/1ucWfCZxt1BO2EARDs_JHDnYdygBCeqer/view





Про кібербулінг для підлітків

Освітній серіал за участі Анни Трінчер та Насті Каменських


Нейропсихологічна гра

                                   «Спробуй повтори»

   Непосидючу малечу потрібно постійно займати цікавими справами чи завданнями. Та якщо ви спробували вже всі завдання та ігри зі свого арсеналу, радимо спробувати напрочуд цікаву і веселу гру «Спробуй повтори».

   Гру можна використовувати як спосіб зняття напруги чи стресу або в якості забави. Ознайомтесь з правилами та варіантами проводення гри для дітей різного віку.

Хід гри

Картки лежать перед учасниками стопкою донизу. Ведучий перевертає верхню картку і кладе її перед гравцями так, щоб кольорова полоска була зверху. Учасники повинні чим скоріш відтворити зображене на картці завдання. Ведучий оцінює точність та швидкість виконання завдання.

Складність гри та її тривалість визначається ведучим з врахуванням віку учасників гри, їх психологічних та фізіологічних особливостей.

Базовий варіант

Призначений для учасників любого віку, починаючи з молодшого шкільного.

   Перед початком гри ведучий оголошує, яке відображення руху є вірним і яка винагорода очікує переможця. Перед гравцями лежить стопка карток зображенням донизу. Ведучий перевертає одну картку із стопки, а гравці чим скоріш відтворюють на ній рух. Той, хто впорався із завданням пізніше за інших, лишає картку у себе. Далі перевертається наступна картка, і процедура повторюється до тієї пори, поки всі картки не будуть перевернуті. Виграє той, у кого буде найменша кількість карт.

У колоді є картки із зображенням рухів, відтворити які неможливо (наприклад, дві ліві чи праві руки). У даному випадку гравці повинні відреагувати так:

§  якщо на карті зображені дві перехрещені руки, потрібно покласти руки собі на плечі паралельно: праву на праве, ліву на ліве;

§  якщо зображені не перехрещені руки, то їх потрібно перехрестити: ліву кисть покласти на праве, а праву – на ліве.

Той, хто виконає цей рух останнім, лишає картку у себе.

 Може використовуватись у роботі з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.

Кожен із учасників витягує всліпу по одній картці. Повертаються одночасно по команді ведучого. Учасники уважно роздивляються свою картку, відтворюють зображені на них пози чи жести і завмирають. 






























Арт-терапевтичні вправи для покращення психоемоційного стану.

Рекомендації щодо виконання вправ:
1. Налаштуйтеся на творчий процес.
2. Створіть комфортну для роботи атмосферу (затишне і тихе місце, хороше освітлення, спокійна музика/бажано класична тощо).
3. Акцентуйте свою увагу не на тому, як виглядає Ваша робота, а на тому, що саме Ви відчуваєте під час виконання вправ.
4. Не поспішайте.
Насолоджуйтесь творчим процесом!
(с) Центр соціально-психологічної підтримки, професійного розвитку та сприяння працевлаштуванню ЧНУ ім. Петра Могили


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу